• 2018. november 18., vasárnap
    Jenõ
  • Kolozsvár
    • -9°
      Csíkszereda
    • Székelyudvarhely
    • -5°
      Gyergyószentmiklós
    • Székelykeresztúr
    • -8°
      Kovászna
    • -4°
      Kézdivásárhely
    • -9°
      Barót
    • -9°
      Sepsiszentgyörgy
    • Arad
    • Gyulafehérvár
    • Nagyvárad
    • -8°
      Beszterce
    • -6°
      Déva
    • Nagybánya
    • Marosvásárhely
    • Zilah
    • Szatmár
    • Nagyszeben
    • Temesvár
    • -9°
      Brassó
    • Bukarest
  • 1 EUR = 4.6639 LEI
    • 1 USD = 4.1179 LEI
    • 1 GBP = 5.2762 LEI
    • 100 HUF = 1.4490 LEI

Román Televízió "infó és kultúra" nélkül


-A A+

Több csatornáját megszünteti a román közszolgálati televízió egy átszervezési folyamat keretében, mert az intézmény működése veszteséges - döntött pénteken az igazgatótanács.

tvr k

A döntés értelmében megszűnik az intézmény TVR Info nevű hírcsatornája, valamint a TVR Cultural nevet viselő, kulturális műsorokat sugárzó adó. Ezek szerepét és egyes műsorait a televízió két fő, 1-es és 2-es csatornája veszi át. A tervek szerint csökkentik az alkalmazottak létszámát is. Jelenleg több mint 3 ezer dolgozója van a román köztévének.

Az intézmény évek óta veszteségesen működik, és 133 millió euró adósságot halmozott fel. A televízió élére Claudiu Saftoiu volt külföldi hírszerzőfőnököt nevezték ki júliusban elnök-vezérigazgatónak, akit megbíztak egy válságstáb vezetésével. Ennek a testületnek volt a feladata kidolgozni azt a tervet, amely az intézményt átszervezi. A dokumentumot a pénteki igazgatótanácsi ülésen módosításokkal fogadták el.

A televízió eddig havonta több mint 10 millió euróból működött, ezt a költségvetést a továbbiakban meg kellene felezni - derül ki a jelentésből. Az átszervezés során elbocsátások is lesznek. A tervek szerint mintegy ezer dolgozónak mondanak fel, de a pénteki igazgatótanácsi ülés után nem jelentettek be konkrét számot az elbocsátandó dolgozók számáról.

Az átszervezés során csökkentik a vezetőségi funkciókat is úgy, hogy az eddig létező hét, úgynevezett igazgatóságból öt marad. A köztévé a tervek szerint hét év alatt törlesztheti adósságait, ha nem halmoz fel újabbakat.

A televízió igazgatótanácsába az ellenzéki Demokrata Liberális Pártnak (PDL) egyetlen jelöltje sem került be, mivel a kormányzó Szociál-liberális Szövetség (USL) nem adott helyet az ellenzéki párt embereinek. Ezt azzal magyarázta, hogy ez utóbbiak sodorták veszélybe az intézményt az adósságok felhalmozásával.



HIRDETÉS







Kapcsolódó anyagok

EZT OLVASTA MÁR?

X