• 2017. június 29., csütörtök
    Péter, Pál
  • 33°
    Kolozsvár
    • 26°
      Csíkszereda
    • 35°
      Székelyudvarhely
    • 26°
      Gyergyószentmiklós
    • 35°
      Székelykeresztúr
    • 27°
      Kovászna
    • 30°
      Kézdivásárhely
    • 26°
      Barót
    • 28°
      Sepsiszentgyörgy
    • 25°
      Arad
    • 34°
      Gyulafehérvár
    • 19°
      Nagyvárad
    • 21°
      Beszterce
    • 36°
      Déva
    • 26°
      Nagybánya
    • 35°
      Marosvásárhely
    • 26°
      Zilah
    • 25°
      Szatmár
    • 32°
      Nagyszeben
    • 24°
      Temesvár
    • 28°
      Brassó
    • 35°
      Bukarest
  • 1 EUR = 4.5503 LEI
    • 1 USD = 3.9857 LEI
    • 1 GBP = 5.1687 LEI
    • 100 HUF = 1.4681 LEI

Tízezer lejre bírságolták TVR1-et a Beatrice-anyag miatt


-A A+



Tíz ezer lejes bírságot szabott ki csütörtökön az Országos Audiovizuális Tanács (CNA) a Román Televízió 1-es csatornájára, amiért a Beatrice együttes kolozsvári koncertjéről készült anyagával megszegte a tárgyilagos tájékoztatásra vonatkozó előírásokat. 

A monitorizáló jelentés szerint a TVR1 2016. augusztus 17-i esti híradójában Vitatott koncert (Concert controversat) címmel anyagot sugárzott a Kolozsvári Magyar Napokon fellépő Beatrice együttes koncertjéről. A CNA megállapítja, hogy az anyaggal a TVR1 áthágta az audiovizuális törvény előírásait, amelyek értelmében az audiovizuális tartalmakat előállító szolgáltatók kötelesek objektív és korrekt tájékoztatást nyújtani az eseményekről. A jelentés többek között rámutat, a hír- és vitaműsorok több követelménynek kell hogy eleget tegyenek, gondoskodni kell például a hírek pontos megfogalmazásáról és bemutatásáról, valamint arról, hogy a tudósítás tárgya és a kísérő képek között valós kapcsolat álljon fenn.

Mint korábban írtuk, Gergely Balázs, a Kolozsvári Magyar Napok főszervezője, az ActiveWatch médiafigyelő civil szervezet és a TVR kolozsvári regionális stúdiójának 29 alkalmazottja tett panaszt, a tudósítás "tendenciózus" jellegét kifogásolva. A tudósítás azt sugallta, hogy irredenta rendezvénysorozat zajlik Kolozsváron, és úgy értelmezték, hogy az együttes XX. század című dala kedvező fényben tüntette fel Sztálint, Hitlert és az Iszlám Államot. A riport egy olyan, a kolozsvári repertoárban nem szereplő, videomegosztóról letöltött 2009-es koncertrészlettel kezdődött, amelyen Nagy Feró azt énekelte: "csak azért is lesz, Kolozsváros ismét magyar város lesz". A Diana Apahidean külső munkatárs által forgatott anyagot Adrian Rozenberg felelős szerkesztő a kolozsvári regionális stúdióban nem engedte adásba, egyoldalúnak ítélte, és kiegészítését javasolta. Ennek ellenére a TVR központi csatornáinak híradóiban többször is adásba került. Az anyagba a bukaresti szerkesztők is "belenyúltak", így a nézőket már csak egy rosszul látható felirat figyelmeztette, hogy a nyitó képsor nem a mostani kolozsvári koncerten készült.

A TVR1 csatornának a CNA ülésén jelen lévő képviselője elmondta, hogy az ügyben belső vizsgálatot rendeltek el, és hogy a tudósítást készítő személynek nem hosszabbították meg a szerződését, már nem dolgozik a tévénél. 

Az ügyről bővebben itt olvashat.








EZT OLVASTA MÁR?

X