Romániába jönnek Andy Vajna tévécsatornái
  • 2018. szeptember 24., hétfő
    Gellért, Mercédesz
  • 12°
    Kolozsvár
    • 10°
      Csíkszereda
    • 11°
      Székelyudvarhely
    • 10°
      Gyergyószentmiklós
    • 11°
      Székelykeresztúr
    • 13°
      Kovászna
    • 13°
      Kézdivásárhely
    • 10°
      Barót
    • Sepsiszentgyörgy
    • 15°
      Arad
    • 11°
      Gyulafehérvár
    • 15°
      Nagyvárad
    • Beszterce
    • Déva
    • 13°
      Nagybánya
    • 11°
      Marosvásárhely
    • 13°
      Zilah
    • 12°
      Szatmár
    • 10°
      Nagyszeben
    • 14°
      Temesvár
    • Brassó
    • 23°
      Bukarest
  • 1 EUR = 4.6578 LEI
    • 1 USD = 3.9575 LEI
    • 1 GBP = 5.1941 LEI
    • 100 HUF = 1.4395 LEI

Romániába jönnek Andy Vajna tévécsatornái


-A A+

A médiahatóság kedden engedélyezte, hogy Andrew G. Vajna három meglévő és öt tervezett tévéadója Romániából sugározzon műsort – közölte a Népszabadsággal Turos Lóránd, az Audiovizuális Tanács (CNA) tagja.

" />

A médiahatóság kedden engedélyezte, hogy Andrew G. Vajna három meglévő és öt tervezett tévéadója Romániából sugározzon műsort – közölte a Népszabadsággal Turos Lóránd, az Audiovizuális Tanács (CNA) tagja.

A szervezet honlapja szerint a CNA kedden hatodik napirendi pontként tárgyalta a Chili TV, az Izaura TV, a Joy TV, a Kiwi TV, a Mozi+, a Prime, a Super TV2 és a Zenebutik ügyét. Ezek bejegyzését Vajna Romániában alapított cége, a S.C. CEE Broadcasting Co. Srl. kérvényezte. A filmügyi kormánybiztos által december végén megvásárolt tévétársaság május elején jelentette be, hogy még idén öt új csatornát indítanak, kettőt átneveznek, egyet pedig átpozicionálnak.

Polyák Gábor médiajogász szerint ez azt jelenti, hogy a TV2-csoport nyolc csatornája Romániában lesz bejegyezve, a román médiatörvénynek kell megfelelniük és a velük szemben felmerülő esetleges panaszokat, jogsértéseket a helyi médiahatóság fogja kivizsgálni, viszont a magyarországi reklámadót nem lehet megkerülni.

A kormánybiztos mostani lépése nem egyedi: a több mint száz magyar nyelvű adó többsége külföldön van bejegyezve, az RTL kábelcsatornái például Luxemburgban. Itthon gyakorlatilag nincs, vagy minimális a műsorszolgáltatási díj, Vajna ezzel a lépéssel így spórolni fog.

A brexit miatt

A Népszabadság megkereste a TV2-t, a tévétársaság pedig a brit népszavazással magyarázta a romániai bejelentkezést. Mint válaszlevelükben írták: „a Brexit, illetve a bővülő csatornaportfólió kapcsán a hatékonyabb működés érdekében több alternatívát is megvizsgáltunk, végül a román joghatóság mellett döntöttünk".

A médiacégnek ugyanis eddig is csak a főcsatornája volt idehaza bejegyezve, a Super TV2, a Pro4 és a Fem3 formálisan még Londonból sugározza a műsorát.



HIRDETÉS







EZT OLVASTA MÁR?

X