• 2017. október 18., szerda
    Lukács
  • 23°
    Kolozsvár
    • 23°
      Csíkszereda
    • 25°
      Székelyudvarhely
    • 23°
      Gyergyószentmiklós
    • 25°
      Székelykeresztúr
    • 23°
      Kovászna
    • 24°
      Kézdivásárhely
    • 23°
      Barót
    • 23°
      Sepsiszentgyörgy
    • 27°
      Arad
    • 24°
      Gyulafehérvár
    • 25°
      Nagyvárad
    • 20°
      Beszterce
    • 22°
      Déva
    • 25°
      Nagybánya
    • 24°
      Marosvásárhely
    • 24°
      Zilah
    • 25°
      Szatmár
    • 26°
      Nagyszeben
    • 28°
      Temesvár
    • 23°
      Brassó
    • 27°
      Bukarest
  • 1 EUR = 4.5841 LEI
    • 1 USD = 3.9032 LEI
    • 1 GBP = 5.1388 LEI
    • 100 HUF = 1.4872 LEI

Az erdélyi visszaszolgáltatásokról elhangzottak miatt büntette a TVR1 csatornát a CNA


-A A+



Ötezer lejes bírságot szabott ki az Országos Audiovizuális Tanács (CNA) a TVR1 tévécsatornára az Întrebări și răspunderi című műsorában, 2016. november 16-án elhangzott kijelentések miatt. A műsorvezető és két meghívottja – egyetemi professzor és publicista – többek között az erdélyi visszaszolgáltatásokról is beszélt, azt sugallva, a magyar kisebbség úgy kapta vissza elkobzott javait, hogy ezzel megkárosította a román államot.

Az RMDSZ a CNA-hoz december 20-án eljuttatott feljelentésében kérte az ügy kivizsgálását. „Elfogadhatatlan, hogy már a közszolgálati hírcsatorna is elővette a »magyar kártyát«. Nem engedhetjük, hogy újra és újra megbélyegezzenek minket, tényeket ferdítsenek, ezzel pedig a közvéleményt félretájékoztassák”− nyilatkozta Porcsalmi Bálint, az RMDSZ ügyvezető elnöke a CNA mai döntése után.

Emlékeztetett: eddig a magyar közösség ellen irányuló, diszkrimináló tartalmak főként a kereskedelmi televízió-csatornákra voltak jellemzőek, a legaktuálisabb eset márciusban volt, amikor az RMDSZ feljelentése alapján a B1 tévécsatorna huszonötezer lejes bírságot kapott, mert a műsorvezető, Radu Banciu azt mondta, a magyaroknak menekültnépként semmi keresnivalójuk Európában, hiszen nem európaiak, nyelvük sem tekinthető annak.

Ezt megelőzően pedig február elején kapott tízezer lejes bírságot magyarok ellen irányuló uszítás miatt egy Rareș Bogdan vezette Realitatea-s műsor.

Közel egy éve pedig, szintén a Szövetség feljelentése alapján az Antena 3 írásbeli megrovást, a B1 Televízió pedig pénzbíróságot kapott, mert a 2015. december 1-ji, kézdivásárhelyi eseményekről a tényeket elferdítve, nem objektív módon számolt be, a kollektív bűnösség elve alapján pedig az egész magyar közösséget terroristának állította be.

HIRDETÉS







EZT OLVASTA MÁR?

X


popup