Így látták a hírtelevíziók a Székely Szabadság Napját
  • 2018. szeptember 26., szerda
    Jusztina
  • Kolozsvár
    • Csíkszereda
    • Székelyudvarhely
    • Gyergyószentmiklós
    • Székelykeresztúr
    • Kovászna
    • Kézdivásárhely
    • Barót
    • Sepsiszentgyörgy
    • Arad
    • Gyulafehérvár
    • Nagyvárad
    • -1°
      Beszterce
    • Déva
    • Nagybánya
    • Marosvásárhely
    • Zilah
    • Szatmár
    • Nagyszeben
    • Temesvár
    • Brassó
    • Bukarest
  • 1 EUR = 4.6603 LEI
    • 1 USD = 3.9613 LEI
    • 1 GBP = 5.2120 LEI
    • 100 HUF = 1.4399 LEI

Így látták a hírtelevíziók a Székely Szabadság Napját


-A A+

A román hírtelevíziók közül a liberálisokhoz közel álló Realitatea TV foglalkozott a legrészletesebben hétfőn este a Székely Nemzeti Tanács (SZNT) által szervezett marosvásárhelyi autonómiatüntetéssel.

A csatorna az esti politikai vitaműsorát az eseménynek szentelte: megszólaltatta a Maros megyei tanács elnökét, Korodi Attila RMDSZ-es minisztert és még egy székelyföldi magyar embert is, aki azt mondta: őt nem érdekli az autonómia.

Utóbbit Bidiga Józsefnek hívják. „Engem nem érdekel a székely zászló és az autonómia, nagyon jól el voltam eddig is autonómia nélkül. Engem a fiatalság, a gyermekeim sorsa érdekel” – mondta a Kovászna megyei lemhényi férfi. Kijelentette: azért nem ment el a marosvásárhelyi tüntetésre, mert nem hajlandó teljesíteni az RMDSZ parancsait. „Nem vagyok az RMDSZ szolgája” – jelentette ki.

Ciprian Dobre Maros megyei tanácselnök arról beszélt, hogy a megye lakosságának mindössze 38 százaléka magyar. „Hatvankét százalék román. Ezért minket nem érdekel az autonómia, Maros megye fejlődése foglalkoztat bennünket” – mondta a politikus.

Korodi Attila környezetvédelmi miniszter emlékeztetett arra, hogy az RMDSZ programjába már 1992-ben belefoglalták az autonómiát. „Számunkra az autonómia a közösség fejlődésének záloga. Mi hiszünk a szubszidiaritás elvében, hiszünk abban, hogy az emberek számára legjobb döntéseket helyi szinten, nem központosítva hozzák” – mondta az RMDSZ-es politikus.

A többi hírtelevízió arra hegyezte ki tudósítását, hogy a „betiltott” autonómiatüntetés végén szélsőséges magyar fiatalok csaptak össze csendőrökkel. Még a magyarellenességéről híres Antena3 annyival érte be, hogy átvette a Mediafax híranyagát.



HIRDETÉS







EZT OLVASTA MÁR?

X